torsdag 18 februari 2016

Youtube favoriter!


Jag gör lite videos och gör en del bakgrunds jobb hos andra youtubers. Om jag ska sortera min favoriter på Youtube så har jag en ganska oväntat lista, kanske. För mig så går Pewdiepie fet bort, han gör alldeles får korta videos. Jag vill minsta ha 20 minters underhålling. Felix är kalas och har en redigering som är enorm. Rena Monthy Python resan. Men nu till mina tre favoriter. Kommer även nämna några fler i slutet an inläggen.
  1. Keralis
På första plats är ganska gjutet om man som jag gillar Minecraft. Svenska Keralis är en tungviktare när det gäller Minecraft. Kanske inte när det gäller spelat i sig, men han är en otroligt byggare. Hans lugna stämma gör nästan att man hamnar i trance. Har har fått barn nyligen och har inte hunnit med att bygga, men har lite videos, där andra har byggt och han och en kompis ger betyg. Han spelar även andra spel. Så kolla upp honom, om du inte gjort det. Spelarnas Youtube kanaler har en länk i namnet. Nedan är en video som visar när han bygger sitt hus som han köpte irl förra året.

En kille från USA som är helskön. Han signum är Awwww...yeah! Från början en Minecraft spelare men har utökat sitt spelande. Han tillhör den legendariska servern HermitCraft. Idag spelar han även spelat Ark: Survival Evolved på servern Pooping Evolved. Plus en massa andra spel. För mig kanske detta är den absolut härligaste spelaren på Youtube, han har verkligen roligt när han spelar. Fnittrar, garvar och håller på. Nedan spelar han första episoden på en spel som faktisk släpptes igår på Steam. Scrap Mechanic heter spelet.

Sl1pg8r som vi kan kalla Slip(heter Justin irl) är en också en Minecraftspelare från början som också finns på HermitCraft som xBCrafted. Från i somras så slutade han att spela in Minecraft på Youtube och kör som sin största spel ARK: Survival Evolved. Han är kanske det största personligheten på ARK och utvecklarna snackar ofta med honom om spelet. Han har en bror(Mazion) som spelar ARK med på Slip server Pooping Evolved. Mazion sa att jag är som Bizarro i Stålmannen. En parodi på Slip. Haha...sedan kom han på att det var jag som var underlaget som Slip halkade på(sliped on). Mazion är också en mycket bra spelare. Slip har några fraser som har är ganska ensam om. "Stuff and Things", "Nailed it, Aced it can't be stopped". Slip är känd för sitt snabba snack. Han är enorm på tungvrickare. Videon nedan är en ARK film där kanske världens kändaste ARK dinos är i farten. Slips egen Brian the Carno. Har ett egen Twitter konto med. När Brian är med i hans avsnitt slår det tittarrekord på Slips kanal. Fruktansvärt populär.

Vidare skulle jag vilja framhålla några andra spelare som Softis, Cris Whippit, Swebliss, Zueljin och MazionPlus en spelare som jag tycker är jädrans bra och det är Lapis Lauri
De tre först är svenska Youtubers, men Swebliss(Emma) spelare oftast på Twitch.
Så här är min lista, vilka har du som favoriter?
#sl1pg8r #mazion #xbcrafted #keralis #swebliss #softis #CrisWhippit #Zueljin #minecraft #playARK #arksurvivalevolved #gaming #slabg8r #youtube #twitch #blogg #bloggare

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar