torsdag 17 mars 2016

Ny dator


Var ett tag sedan jag skrev på bloggen. Anledningen är väldigt enkel. Min dator fullkomligt dök ner i avgrunden. Helt oväntat. Så var tvungen att skaffa en ny bärbar. Blev en Acer med en Intel Core i5 processor och ett NVIDIA Geforce grafikkort. Den är snabb och tyst, två saker jag värdesätter. Spelen flyter otroligt bra. Framförallt The Hunter. Det spelet är lite kul. I singelplayer läget så krävs det en massa processorkraft. Men i multiplayer läget krävs det 1/3 av den kraft som singelplayer läget kräver. Då kan vara upp till 8 spelare med på samma karta. Så nu funkar det utan att jag behöver göra avkall på grafiken.

Det som var det tråkiga i bytet var att min The Beast försvann. Jag hade spelat in en del och hann inte göra en backup på Minecraft. Så nu kommer jag att börja på ny kula.

Det värsta är att allt ska in på den nya, photoshop, alla program för videoredigeringar, plus en massa godsaker som jag behöver.

Nu vet ni vad som hänt. Mer recept kommer under dagen.

Ha det bra idag. Kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar