tisdag 1 mars 2016

Minecraft 1.9 Combat Update



Äntligen är den här, den kom för ett dygn sedan. Men jag har spelat den sen den kom ut. Har kommit hem från sjukhuset igår och hem direkt och fixade uppdateringen. Efter mer än 14 timmar spelade så har det inte varit någon som stört. Allt funkar som det ska. Har gjort en liten video on de block som tillkommit och leta av varje, blanda annat om sprängkraften på den nya endkristallen. Checka in den och prenumerara på kanalen.




 Nu kommer lite från mig om folk som klagar och har klagat på den nya uppdateringen. Framför allt nu som har varit med från början med snapshoten. Klart son fan allt det blir lite nyheter om man följer varje snapshot hela tiden. man ska kolla på hela uppdateringen som en enda stor uppdatering. Inte varje snapshot som en ny uppdateringen. Gör man det så säger jag bara att far åt helvete med er. Rätt åt er!!

Jag som inte varit så mycket för snapshots, bara för jag vill bli överraskad av de nya när det väl kommer. Jag hoppas och tror att Mojang gör detta i hemlighet i fortsättningen. Släpp inte en massa snapshots! Folk eller rättare sagt alla snorungar blir aldrig nöjda. 

Jag kommer ut med ny video om några dagar med resten av den nya uppdateringen. Dessutom kommer min nya The Beast ut snart. Kommer bli en ny värld och med allt på De nya biomerna ny blocken, hästskeleton och massor. Överlevnads läge när det är som bäst. 

Här är alla nyheter på engelska: 
  • Added shields
  • Attacking now has a “cool-down” delay, making it more important to time your attacks
  • You can now hold items in both hands (default quick key to swap items is ‘F’)
  • Swords have a special sweep attack
  • Axes have a special crushing blow attack
  • Added the elytra
  • New mob: Shulker
  • Expanded The End
  • Added Chorus plants
  • New Purpur blocks
  • New End Rod block
  • Added dragon head block
  • Ender Dragon can be resummoned
  • Added beetroot and beetroot soup (from MC:PE)
  • Added grass path block
  • Added igloos
  • Armor protection values have been lowered
  • Added tipped arrows
  • Added spectral arrows
  • Added Frost Walker enchantment and frosted ice block
  • Added a whole bunch of new sound effects
  • Added sound effect subtitles
  • Brewing Stand now requires Blaze Powder to activate
  • Added skeleton riders
  • We believe we’ve fixed MC-10 and a whole bunch of other issues
  • Removed Herobrine

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar