lördag 2 april 2016

Bloggen går bra.


Bloggen som är ganska ny, men funits ett tag, fast jag inte skrivit på den på över 5 månader. Då på engelska. Då var det övervägande jänkare som besökte sidan. Iadg har det blivit lite mer svenskar. Men kanske inte så mycket som jag hade trott. Jänkarna har runt 50-60% av veckobesöken. Trots att jag nu skrivet på svenska. Bloggkulturen finns i USA och inte här. Här är det egentligen bara de yngre som funnits på bloggtopparna.
De yngre vet hur man gör, man har sina favoriter som bokmärken eller på Feedly. De äldre på antingen vet inte vad bokmärken eller ännu mindre vad en feed är.  I USA som kommit mycket längre när det gäller att värna om sina sidor och bloggar, där är det vardagsmat att hanterna feeder och sina bokmärken. Nu pratar jag inte om du nördarna som besöker min blogg utan i gemene man/kvinna.

Här kommer ett mycket typiskt exempel: In G+are eller Facbookare får en länk i sitt flöde. Vad händer, 80% skiter i det och går vidare på sitt sociala medie. En jänkare gör precis tvärtom. I USA är inte Facebook det centrala utan vad folk skriver på sina sidor och bloggar. I Sverige är de sociala medier det centrala, allt annat skit bryr man sig inte om. Ta till exempel hur våra TV kanaler promatar sig. Det är via appar och Facebook, istället för sin egna hemsida. I min mening är det helt förkastligt att göra så. Hade jag ett stort företag så skulle jag givetvis ha in så mycket besökare till sin egna sida är på ett social media som tjänar en massa pengar på mig. Nej, vis venskar är jävligt hämmande när det gäller internet. Vi tror vi kan allt så bra, men vi är ena riktiga analfabeter när det kommer till kritan.

Kolla hur Twitter gör, hela Twitter är språngbräda till olika sidor
. Jag har varit på Twitter i princip när det började, och jag kan räkna länkar till Facebook på mina båda händer. Så sällan är det. Det är inte enda person som ens har tanken att länka till sidor på Facebook. På Twitter länkar man till det riktiga livet....hahaha. Det folk producerar och vill få uppmärksamhet på.

Nu vet jag av erfarenhet att det kommer knorras på en det ena och en det andra i detta inlägg. Men en ska ska du veta som tänker knorra, så har jag en otroligt mer erfarenhet av sociala medier än dig. Jag var med ett socalt medie för först gången för över 20 år sen. Då hette det inte socialt medie. Det hette kommun, ja man kan ju undra varför. ;)
Jag har sett utvecklingen i Sverige. Först trodde ingen på det, nu är det helt tvärtom. Man lovprisar de sociala medierna, men de gör egentligen inget. Det är människor som jobbar med sina alster på sidor och bloggar som gör jobbet åt dig. Så kom igen för fan och tryck på det länk som visas, du kommer få ut mycket mer utav det än bara hänga på FB och G+. Men har du kommit så här långt så har du redan fixat det, det var bra gjort.

Så vad händer på bloggen framöver? Jag har en del hemliga projekt som jag kommer avslöja framöver. Några intervju serier har jag på g. Där handlar det om profiler som har gjort stort intryck på den svenska spelsfären, men också några andra internatiolla spelare som kan ställa upp.
Jag gillar mat och kommer även i fortsättningen skriva recept. Det är del av bloggen. man ska vara mångsidig. Haha.. Kommer bli en del fotografering och en del tips på hur man gör med dina bilder efter du varit ute.

The Hunter - Runstenen Orms Sten.

Framförallt vill jag komma igång att producera Youtubes videos. Idag funkar det väldigt dåligt, pga utrustningen jag har. Jag har inga problem att spela vilka spel jag vill, men mitt inspelningsprogam gör att det går extermt tungt för datorn. Vissa spel går bra andra inte så bra. Sedan har jag problem med en mic som jag tror kommer lösas inom någon vecka. Sedan kan jag komma igång med Minecraft och The Hunter. Planerar att göra en serie med The Sims 4 och kanske kanske med The Forest. Men där är det bara om Fraps(inspelingsprogrammet) tillåter det. För se vad som händer.

Ha det bra och ha en kramig lördag. :)

#thehunter #minecraft #matlagning #recept #sociala medier #facebokk #google+

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar