fredag 15 april 2016

Smärtan från Helheim.


Översta våningen på US Linköping.

Sist jag skrev var jag positiv efter jag blivit av med smärtan. Natten till onsdagen kom då sedan smärtna från Helheim. Jag gick och gick, la mig i 5 minuter sedan gick igen, bara av smärta. Ibland kände jag att inte skulle klarar smärtan och falla ihop medvetslös. Njurstensanfall är den mest otroliga smärtan man kan ha, näst efter brännskador. Man balanserar mellan medvedslöshet och ett vaket tillstånd. Jag tål en jävla massa smärta. Mina läkare har berömt min enorma smärtgräns. Men detta finns inget att göra åt, jag höll ut i 4,5 timmar innan jag åkte till akuten.

När jag kom dit var jag väntad och jag fick smärtstillande och var drogad som en pundare. Efter 2 timmar så vaknade jag och kunde någorlunda försöka kissa. Då plöstligt kom stenen. Plopp! Rakt i holken. Men tyvärr var det försent och jag hade väldigt höga njurvärden och var på gränsen att få blodförgiftning. Så direkt in på universitetssjukhuset. Inläggning på urelogen. Där man skulle sätta in en grej i njuren för att avlasta den. Ett rör som slutade i en påse. Det skulle jag ha i två veckor innan nästa sten skulle komma ut.

Som tur var så sjunk mitt njurvärde drastiskt så jag slapp påse och hela grejen. Kom hem igår kväll och var så jädra trött. Somnade efter lite spel på ARK. Sov mästan 9 timmar då jag normalt sover 5-6 timmar.


Torshammare på Stenkvistastenen i Södermanland

Nu sitter jag här och lyssnar på Wardruna och funderar lite i termerna som jag gjort de sista två åren. Jag har aldrig varit kristen och kommer aldrig någonsin att bli, det finns absolut ingen som helst trovärdighet eller logik i dagens religioner. Jag har sökt mig mer och mer till mitt ursprung, där asatron är de flesta svenskars modertro. Jo det är en tro och ingen religion. Det finns inga överordnade personer som står dessa asaväsen närmare än du själv. Vi lever idag en värld som trots allt är mycket påverkade av asatron. Någon som hört om vätter, tomtar, troll, näcken, älvar och skogsrået? Någon som kanske ställt ut en skål med gröt till tomten? Då har du begått blot. Offrat till de urgamla gudarna. Alla dessa väsen var underordnade asagudarna.

Jag själv har blotat sedan jag var barn. Då visste jag inte var det var. Det kom till mig efter jag var 14-15 år. Jag skulle vilja säga att Tor, Oden, Loke och alla andra gudarna är egentlig mening inte är gudar. De finns runt omkring oss och har sina uppgifter. De är med väsen. Vi ber inte gudarna om någon utan bara åkallar dem och offrar saker som kan behaga dessa väsen. Asatron är inte bara en trosuppfattning utan ett sätt att leva. Vill man leva ett i rättvist samhälle och där folk står för sina ord, så ligger asatron otroligt bra till.

Idag vet vi att kristendomen förbjud asatron och tog kontroll över folket som vägrade och blev dödade för sin tro. Kristendomen är blodutsugare, det har folk fått erfara världen runt. Muslimerna är inte bättre de. Prästerna vill ha makt och har fått det, men med blodiga händer som aldrig kan tvättas bort. De sista asatroende vet vi att det var en grupp smålänningar som åkallade asarna fram till 1500 talet. Idag har asatron fått ett uppsving för att det är en tro som går hand i hand med vad folk  egentligen vill. En etnisk tro och tron väder sig till naturen och inte till några jävla skäggapa på någon molntuss i himlen.

Det kan låta lite dåraktigt att tro på våra gamla asar. Men är det bättre än att tro på någon som vi aldrig sett eller hört. Bara genom en bok som vem som kan ha skrivit. Det tycker inte jag. Jag är ingen fanatiker utan ser bara livet med nya ögon.
Jo en sak till. Dessa idioter som försöker få asagudarna att vara rasister så har de tagit sig alldeles för mycket vatten över huvudet. Vi måste ta tillbaka vår del av vårt arv från dessa rasister. Jag vet massor med folk som har olika religioner i sin ryggsäck, men som gått över till asatron. Folk med olika hudfärg. Här är det ingen som utsätter andra får mobbning och trakaserier.

Ha det gött!! XOXO




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar